Museot

Someron Torppamuseo sijaitsee kaupungin keskustassa historiallisen Hämeen Härkätien varressa. Museo koostuu kolmestatoista 1700- ja 1800-luvun rakennuksesta, jotka on siirretty museoalueelle Somerolta ja lähipitäjistä vuosina 1955-1964.

Somero-Seuran muut museot ovat Savenvalajamuseo Kultelassa, Sauhutupa Jaatilassa, Peltotyökalumuseo Pikku-Pappilassa, Pitäjänmakasiinit Kirkonmäellä ja Perinnehuone Aholan talossa.

Tule mukaan talkoisiin!

Historiallisia arvokkaita historiallisia rakennuksia ylläpidetään ja huolletaan enimmäkseen talkootyönä. Tervetuloa mukaan osallistumaan!

Talkooporukkaan voi ilmoittautua esimerkiksi ottamalla yhteyttä Olli Nuotioon tai laittamalla meille viestiä Yhteystiedot-sivuilta. Paikalle sopii kernaasti tulla ilman ilmoittautumistakin.

Talkoista kerrotaan myös Somero-Seuran Facebook-sivuilla.

Torppamuseo