Tietoa meistä

Somero-Seura ry on Tapio Horilan aloitteesta vuonna 1953 perustettu kotiseutiyhdistys. Jäseniä yhdistyksessä on noin 140.

Somero-Seuran tarkoituksena on oman kotiseudun kaikinpuolinen kehittäminen paikallisten erikoispiirteiden pohjalta sekä elinympäristön laadun parantaminen ja ihmisten viihtyvyyden lisääminen. Somero-Seura toimii kotiseututiedon lisäämiseksi ja kotiseutuhengen ylläpitämiseksi. Tavoitteena on sekä kotiseudun kulttuurin vaaliminen että sen edistäminen.

Somero-Seura ylläpitää museoita ja kokoaa paikallista kotiseutuaineistoa sekä museoon että omaan kotiseutuarkistoon.

Yhdistys järjestää kokouksia, kotiseutupäiviä ja muita kulttuuritilaisuuksia, näyttelyitä, talkoita sekä kulttuurimatkoja ja opintoretkiä. Yhdistys on dokumentoinut kotiseudun vanhan rakennuskannan ja pyrkii suojelemaan arvokkaita rakennuksia ja kultuurimiljöitä

Y-tunnus 0536325-7

Marika Haapala, puheenjohtaja, museoemäntä
puh. 040-746 2845
marika.haapala(at)somero.fi

Päivi Isotalo, varapuheenjohtaja, museoemäntä
paivi.s.isotalo(at)somero.fi

Juha Heikkilä, sihteeri, viestintä, Someron Joulu (2024)
juhahenrikki(at)gmail.com

Ahti Kukkonen (2025)
ahti.kukkonen(at)gmail.com

Pertti Tamminen, arkisto
ps.tamminen(at)gmail.com

Terttu Tommila, Harjun kivinavetta (2024)
terttustommila(at)gmail.com

Tapio Törni, talkoot
tapiomeister(at)gmail.com

Marja-Leena Vikman, rahastonhoitaja, jäsenrekisteri (2025)
vikmanmarjaleena(at)gmail.com

Muut toimet

Kimmo Talikka, museotalkkari

Tuomo Grönholm, arkistovastaava

Lähetä sähköpostia osoitteeseen
info@someroseura.fi tai kirjoita viestisti alla olevalla lomakkeella.